Wednesday 20 November 2013

Kehidupan sebagai seorang remaja

   Assalamualaikum , sekali lagi ku ucapkan kepada semua . Hari ini aku ingin berkongsi tentang cabaran dalam menghadapi segala dugaan dan perit kehidupan sebagai seorang yg bergelar remaja . Okay gelaran "Remaja" ni bermula daripada umur kita 13-25 tahun . "REMAJA" merupa peringkat yg membuatkan kita terpaksa berkorban masa dan tenaga dan meneruskan kehidupan . "REMAJA" more on kita suka diamkan diri , suka pendam masalah sorang sorang . Ikut jenis orang lah . Tapi bagi aku , aku adalah jenis pemalu dan suka diamkan diri . Because i don't want disturb people hapiness . Teenagers also need a more motivation from counselling person .

   Kisah aku time SPM , lepas je aku keluar sekolah teknik dengan penuh tekanan , aku pun teruskan pembelajaran di sekolah harian . Time aku form 5 aku berubah menjadi seorang yg lebih agresif dan pemarah . Sebab aku terlampau ditekan . Aku tau aku dah menyusahkan keluarga aku . Maafkan aku . Aku jadi cepat terpengaruh ngn kawan . Aku marah marah cikgu add math aku sampai cikgu tu kecik hati ngn aku . Aku jadi biadap . Aku salah time tu sebab aku tak luahkan apa yg terpendam di hati . Aku hanya buat senyuman palsu disebalik tekanan aku dapat di SMT .
    Then , time SPM aku hanya mampu berusaha dalam subjek , BM , BI , Sejarah , PI . Sebab empat subjek ni aku suka sangat . Then aku usaha , usaha , usaha , lastly aku dapat result spm 4B+ 1D 3E 1G . Teruk sangat aku tau . Aku dah kecewakan kedua ibu bapa aku . Ibu bapa aku teringin tengok aku berjaya tapi aku gagal add math time tu . Aku rasa sebab aku dah terlampau biadap dengan cikgu add math tu .

No comments:

Post a Comment